7. januar 2014

Vorma 4.1

Hadde muligheten til å stikke ut lørdagskvelden, og været var faktisk OK. Var gira på å prøve en ny plass i Vorma etter lake - et lite stykke lenger nede i en av de bakevjene der jeg og Ståle har vært før og fått litt fisk. Var på plass sånn rundt 20, hadde egentlig sett for meg at parkering skulle være veldig vanskelig, men fant en finfin plass å parkere på toppen av bakken (spørsmålet er dog om det var populært at jeg sto der, den så litt privat ut...).

I tillegg var det faktisk en finfin sti ned til elva, og til og med en flott liten brygge å stå på (maks 2 mann dog). Fisket var derimot urtregt - fikk bare en lake på rundt kiloen, hadde i tillegg 2 sikre napp. Det er egentlig latterlig lite action i lakesammenhang. Men - trenden med at småfisken (halvkiloen og nedover) som dominerer i Glomma mangler nesten helt i Vorma holder seg. Utover det hadde jeg selskap av en bever som skremte vettet av meg med jevne mellomrom. Har fortsatt trua på plassen, tror kanskje den ville vært bedre om slusene ved Svanfossen var åpne så det var litt mer drag i vannet - får prøve igjen ved anledning...

Ingen kommentarer: