12. januar 2014

Oslofjorden 5.1

Hadde egentlig planlagt ny laketur søndag kveld - men så ble jeg brått alene på tur, og Marius snakket om prøve rødhai i Oslofjorden, så jeg bråombestemte meg og slo meg sammen med ham i stedet.
 
Var på plass litt før Marius - og bestemte meg for å innlede saltvannssesongen med et sveip etter skrubber. Fant en liten haug, men bare en stor, og den forsvant selvsagt kjapt. Etter en stund dukket også Marius opp - og han fikk nappa opp årets første skrubbe han også (hurra!).
 
Så gikk det over i bunnmeite, vi måtte prøve en litt annen plass enn planlagt, for det var springflo og den "vanlige plassen" var ufiskbar. Vi rigget opp en et par stenger hver, og omtrent med en gang vi ferdige med å rigge begynte det å vekselvis regne, sludde og snø - men noen fine sure vindkast innimellom. På fiskefronten skjedde det absolutt ingenting før helt mot tampen - da smårøsket det litt i samtlige stenger. Typisk småhvitting egentlig - var liksom ikke noe trua steg så veldig på bakgrunn av, så vi pakka sammen nærmere midnatt og satte kursen hjemover...

Ingen kommentarer: