16. januar 2014

Oslofjorden 12.1

Hadde åpning for fisking søndagskvelden - vinglet lenge mellom lake og rødhai, men endte på sistnevnte til tross for (eller muligens pga.) 12 minus. Rotta meg sammen med Marius for å prøve en plass jeg har trua på - til tross for at den aldri har levert noen rødhai...

Var på plass litt før Marius - og siden det var strøkne kikkmeiteforhold måtte jeg ta et kikkesveip i området. Fant bare en skrubbe, men det var til gjengjeld en brukbar sådan - og den klokka inn på 850g/40cm. Når vi rigga oss opp med bunnmeite begynte det ganske kjapt med litt smånapping hos meg, mens Marius hadde det noe roligere. Hadde også to skikkelige run som gav meg trua - men begge deler viste seg å være torsk - den ene var uventa fin, sikkert rundt 3 og i perfekt form. Ellers ble det med noen småhvittinger hver.

-12 gikk faktisk helt greit lenge, men når det begynte å komme kald trekk rett mot ble det så surt som en kunne vente, og vi ga oss relativt tidlig, rundt kl. 23. Tok et siste sveip for å se om det hadde kommet inn noe mer skrubbe, men så bare en stusslig torsk.

Har forøvrig fortsatt trua på denne plassen som rødhaiplass - så jeg blir nødt til å teste en gang eller 2 til ihvertfall før jeg evt. avskriver den... Neste rødhaitur blir nok dog til mer kjente trakter, tenker jeg.

Ingen kommentarer: