25. januar 2014

Oslofjorden 24.1

Var veldig klar for en luftetur fredagskvelden. Prøvde å lokke med noen på en Oslofjordtur til en av kaiene på Nesoddlandet, men det endte med at jeg tok turen alene. Var litt skeptisk til kjøre til dypvannskaia helt alene, så jeg satte i stedet kursen mot en annen plass jeg har sett meg ut. Vel på plass viste det seg at hele innsida av moloen var frosset til, og at selve moloen var sperret med "Adgang forbudt". Måtte ut og ta en titt likevel, og den ytre moloen er forlenget enormt mye ift. alle kart, og ligger nå slik at den skjermer hele det indre bassenget. Vurderte litt frem og tilbake om jeg skulle gi blaffen i skiltet, plassen midt på den ytre moloen gir tilgang på et veldig spennende fiskeområde, og skal definitivt testes snart. Men det var en del stein, glatt og løs stein akkurat der - og jeg kom til at siden jeg var alene, og det i tillegg var "Adgang forbudt" var det greit å vente til en annen gang...

Kikket litt frem og tilbake, og endte på en brygge lenger nord. Veldig fin plass å stå, men en når ikke all verdens dyp derfra. Gav det likevel et par timer - veldig fin temperatur, helt vindstille og lett snø i lufta, ren rekreasjon! På fiskefronten skjedde det som ventet ikke all verden, noen sporadiske smånapp, en sypike på land og et veldig interessant napp var fasit da jeg pakket sammen etter at snøen ble veldig tett og truet med å begrave fiskeutstyr og bil...

Ingen kommentarer: