21. desember 2014

Oslofjorden 20.12 - rødhaiblanking

Alt for lenge siden sist fisketur, så jeg kom til at jeg måtte komme meg ut og lufte meg litt. Lurte med meg Ole-Håkon og Marius på et rødhaiforsøk. Hadde ikke supertrua, men tenkte det var en reell sjanse for å lykkes, og forholdene var strøkne, så...

Vi møttes på plass rundt kl. 19, og testa rødhaien en femtimersøkt. Kort sagt ble det nada fisk av riktig sort, men Ole-Håkon fiska opp en bærepose full med hvitting. Jeg hadde faktisk så godt som nada action, mens Marius fikk et par stykker. Eneste jeg kunne notere var en liten torsk på "rett ned"-bryggemeite. Jaja - ikke det helt store mao - men mye hyggelig fiskepreik og planlegging fremover ble det, så det var uansett en fin tur - og godt å komme seg ut igjen.

I dag var egentlig planen en første tur på isen for sesongen, men formen er ikke 100% og jeg hadde en del å fikse på hjemmebane, så det ble ikke noe av det. Det betyr at østlandsfisket er over for i år - skal vestover i jula, så da blir det vel trolig noe fiskeprosjekter der i stedet. Så da er det vel bare å begynne på årsrapporten og fortsette og legge planer for neste år!

Ingen kommentarer: