31. desember 2014

Juleferiefiske på Sunnmøre - 23., 25., 26., 28. & 29.12

Det ble julefeiring på Sunnmøre denne jula - og med mange fridager og ikke alt for dårlig vær ble det noen kvelder med kveldsfiske. Begynte med å fiske en del i kaiområdet, har lenge tenkt at deg må gå an å få havmus her, særlig et sted der jeg har fått en del hågjel før. Mye anleggsaktivitet ifbm. bygging av ny ferjekai så imidlertid ut til å ha jaget unna det meste av bunnfisk, så det var stort sett helt dødt på bunnmeite langt ute. Rett ned ble det sypiker og småsei, som vanlig... Testa noen andre steder også, uten det helt store resultatet der heller.

26.12 testa jeg Hellesylt, og der var det hågjelbonanza - klokker inn på 13 stk før det var tomt for agn. 28.12 fikk jeg endelig noe litt gøy, i form av en hummer og en liten paddetorsk på kaia. Da så jeg også en ganske stor lyr igjen, og da jeg og Linn prøvde igjen dagen etterpå fisket jeg målrettet med frilinemeita seifilet - jigg var nemlig heelt uinteressant. Fikk lurt frem lyren, og den var både sprek og i godt hold, så den klokka inn på 4950g/75 cm. Måtte håndlande den med gjellegrep, men det gikk ganske greit - og lyren endte sine dager som fiskekaker (som var utrolig gode!).

Søt liten paddetorsk.

Småpen lyr - 4950g/75 cm. Dagen etter ble den til fiskekaker.

Hadde egentlig tenkt meg ut en tur til, men det ble veldig vått nærmere nyttårsaften, så det ble å sitte inne og spise i stedet... Jaja...

Ingen kommentarer: