3. juni 2014

Gjørserier igjen 25.5 & 30.5

Nærevann 25.5 
Det ble ny gjørstur søndagskvelden - jeg plukket opp Andreas & Marius på veien og dura nedover. Vi rigga oss opp på odden - litt trangt til 3 fiskere, men det gikk til slutt. Ganske umiddelbart ble det litt action - men det eneste som kom på land var en liten gjørs på knappe kiloen som jeg fikk. Utover kvelden ble det mye preiking og lite fisk egentlig. Det nappet sporadisk - men veldig forsiktig og ganske sjeldent, så det ble liksom aldri noe ut av det. Et stykke ut i skumringa kom det dog opp et par fisk til - 2 blank på Marius, og 2350g på meg. Litt tidlig der nede ennå kanskje?

Øyeren 30.5
Ny tur til Øyeren - med pappa og Marius denne gangen. Veldig høy vannstand, men ellers ganske fiskbart. Veldig tregt fiske dog - det ble med et napp med bomtilslag (pappa) og en gjørs på land (jeg) så lenge jeg var der. Marius fikk enda en gjørs samt en snipe etter at vi dro. Ellers fora jeg inn en brukbar buk som snappet brødbiter, men greide ikke å lure den.

Ingen kommentarer: