16. juni 2014

Tullefisk i et tjern 12.6

Jeg, Ole-Håkon og Thomas tok en tur til et lite tjern der vi visste sikkert at det skulle være solabbor, men det også gikk rykter om diverse andre rariteter. Da vi kom på plass møtte vi 2 andre karer som vi fant ut var ute etter solabbor, og de hadde faktisk fått noen stykker. 

For min del ble et noen mort og abbor på meg før jeg fikk lurt den første solabboren - den klokka inn på 44,5g og dermed ny pers. Fikk også en på 43,4g - før jeg til slutt lurte opp solabboren som fikk navnet "Knut", som både Ole-Håkon og Thomas hadde fått før meg. Det ble notert som solabborpers på 48,8g for både meg og Ole-Håkon, mens Thomas like godt slo til med et monster på 55,6g og dermed fikk notert sin første klubbrekord.

De andre raritetene som skulle være der så vi imidlertid ikke noe til - vi får sjekke seinere en gang...

Ingen kommentarer: