24. mai 2014

Mer gjørserier - Leira 21.5 & Øyeren 23.5

Tenkte jeg skulle fortsette gjørsfisket til jeg ihvertfall fikk opp en fisk av riktig sort - synes fortsatt at gjørs er en kjempekul fisk. Det har dermed blitt to nye turer:

Leira 21.5
Jeg og Ståle rotta oss sammen for en ny kveldstur til Leira. Jeg hadde sett meg ut en ny plass jeg hadde lyst til å teste og vel på plass konstaterte vi at plassen var fin, vannstanden perfekt - og da det var lauer i overflate og faktisk litt rovfiskaktivitet også fikk vi skikkelig trua. Imidlertid skjedde det fint lite - bare litt forsiktig smålugging i agnfisken frem til kl. 22.30 - og så to sikre gjørsrun mellom 22.30-23.00. Ingen av tilslagene satt dog, så det endte med en standard blanketur i Leira igjen - jaja...

Øyeren 23.5
Fredagen slo jeg meg sammen med Andreas og Marius for en tur til gjørsplassen "min" i Øyeren. Vannstand og temperatur lukta gjørs, og for en gangs skyld ble vi absolutt ikke skuffa. Det begynte med action umiddelbart - og før det hadde gått en halvtime hadde vi en gjørs på land hver. Det var bra med gjørsaction i bølger, og det bare fortsatte utover kvelden til det ble skikkelig mørkt. Det dukket ikke opp noen skikkelig store gjørs dog, men jeg endte med største gjørs på 2650g - og totalt 6 gjørs på land. Marius og Andreas fikk 2 gjørs hver, begge med en størstefisk litt over 2kg-grensa. De fikk også samme utgytte gjedde (90cm/4,3kg) hver sin gang - skikkelig seige, dumme dyr det der...

Utover det ble det et helsikes tordenvær med styrtregn utover kvelden - så nå henger alt fiskeutstyret til tørk i garasjen.

Ingen kommentarer: