8. april 2012

Glomma 6.4

Trossa været og tok med meg eldstedatter Linn på en liten Glomma-tur. På plass litt før 18. Uventet høy vannstad, kom såvidt ut på øya... Det tok sin tid å rigge opp med bare en hånd, og dessuten var det veldig kaldt - men det gikk da... Smånapping med en gang, men kroking var enda vanskeligere med en hånd, så det ble ikke noen fisk på land. Mistenker en miks av harrnapp, og en del buk, men hadde også et par klare stamnapp. Etter en stund dukket Andreas opp, og joina meg på øya - noe som var fint, for jeg trengte litt assistanse til takkelknyting innimellom...

Sur og kald vind gjorde forholdene vanskelige, og både jeg og fiskeassistenten min Linn begynte å fryse, så vi måtte gi oss ca. 1930 - rett før det jeg vil tro var den beste perioden, timen rundt solnedgang... Og ganske riktig: Da jeg var hjemme meldte Andreas om første stam på land - oh well...

Uansett godt å komme i gang med fisking igjen, selv om første tur var både klønete, amputert og resultatløs...

Ingen kommentarer: