22. april 2012

Bursdagsfisking i Glomma - 20.4

Jeg og Ståle ble enige om at en fisketur burde være en bra avslutning på bursdagen min så derfor var vi på plass ved Glomma rundt kl 19.30.

Egentlig ganske tvilsomt vær med yr og vind. Stilte oss opp nede i gjørma på neset med to stenger hver. Buken var på plass, og jeg som kastet kort hadde masse action med en gang. Ståle kastet lenger ut og der var det betraktelig roligere...

Det ble mer og mer gjørmete der vi stod og regnet gikk over mot sludd, fingrene ble kalde, vinden dro ytterligere på og det hele ble ganske surt - og det hele ble temmelig guffent... Vi prøvde etter hvert å unngå buken, men stammen glimret med sitt fravær - bortsett fra en enslig som jeg fikk lurt opp. Det var til gjengjeld småpene 1650g.

Da vi pakket sammen etter et par timer var vi våte og kalde og gjørmete - og jeg tror vi begge lurte på hvorfor vi ikke heller hadde tilbrakt kvelden hjemme i sofaen. Det skulle imidlertid ikke mey mer enn litt oppvarming i bilden til før vi ble enige om at det var verdt det - tross alt... Jaja...

Ingen kommentarer: