3. juni 2010

Leira 31.5

Ny tur i Leira - Leirsund denne gangen.

Stakk først i Dyno for å fikse agnfisk - noen østeuropeere + et par gutter på plass, men faktisk ikke så folksomt som det pleier på denne tida. Bra med rovfiskjaging++, burde være mulighet for asp der nå, vurderer en morgentur en dag... Noen kast med kastenett, og jeg hadde fyllt en bøtte med lauer, så nå har jeg frosset ned 20 poser a 20 lauer - det burde holde en liten stund ihvertfall...

Fortsatte til Leirsund - der jeg tenkte jeg skulle gjøre et forsøk på å finne en ny fornuftig plass å stå - trasket et stykke gjennom kratt, langs åker etc. før jeg fant en brukbar (men langtfra optimal) plass. Rigga meg til med 3 stenger - og for å gjøre en lang historie kort ble det en liten gjørs (rundt halvannen), som det var veldig vanskelig å lande pga. høy elvekant med mye løs leire. Utover det hadde jeg besøk av to bevere, et rådyr og en helvetes masse mygg... Jaja...

PS: På vei tilbake kom jeg over en fin plass som er rimelig tilgjengelig (må bare gjennom en krattskog og krysse en guffen bekk...). Den skal besøkes igjen en gang snart - men jeg tipper uansett at den egentlige gjørsplassen ligger på motsatt side av elva;-)

Ingen kommentarer: