1. juni 2005

Etter gjørs i Leira 31.5

Forsøkte meg etter gjørsen i Leira 31.5 etter at ryktene sa at vannstanden endelig var normal og gjørsen i full gang med gytevandringa. Var innom Nitelva for å hente agnfisk, men der var det masse folk og lite gytefisk. Fik bomma et par små flirer og en laue av noen av de som var der og fortsatte til Leira. I Leira var det ikke så mye folk som jeg hadde venta, men heller ikke noe gjørs å snakke om...


Stemningsbilde fra Leira

Hadde ikke et eneste napp på de 3 gjørsstengene mine, men da det mørknet dukket det opp noen grove vederbuker. Fant fram flytebrødet og testet den nye 11'/1.5lb karpestanga mi, siden matchstanga lå igjen hjemme. Den første fisken jeg var borti var nok størst, men den klarte jeg ikke å kroke skikkelig - så fikk jeg en liten en (under kiloen) før jeg fikk en skikkelig pen en på 1750g. Dessverre ble bildene av fisken helt ubrukelige fordi blitsen av en eller annen grunn ikke løste ut...

Ingen kommentarer: