4. mai 2015

Glomma 3.5

Det ble en liten tur i Glomma med Stein søndagskvelden. Vel på plass konstaterte jeg at vannstanden var uventa lav for årstida. Target for dagen var stam, og da jeg kom hadde Stein akkurat missa et heftig stamrun. Trua var dermed på topp, men da jeg var vel rigga opp skjedde det fint lite - både hos meg og Stein. Eller rettere sagt: Det var masse smånapping, men jeg greide ikke å kroke noe selv om jeg prøvde meg med å gå ned på både agndimensjon og krokstørrelse.

Dette var status da skumringa kom, men så gav den verste smånappinga seg, og det kom inn noe bedre fisk. Jeg fikk en kilosstam, en buk, og så en ny kilosstam. Stein missa et fint stamnapp og fikk en 2-kilos gjedde på pølse. Så fikk jeg en fisk som fightet rart, og da den var nesten inne så jeg et flak av en brasme. Trodde en liten stund på ny pers - for den var enormt høy, men det viste seg snart at den verken var lang eller tykk. Klokka inn på 2240g/54 cm. Jaja...

Det ble veldig kaldt etter solnedgang, så det tok ikke så veldig lenge før vi pakka sammen og dro hjem.

Ingen kommentarer: