29. mai 2015

Glomma 24.5

Det var meldt drittvær - men jeg hadde åpning for fisking, så jeg lokka med meg Andreas og Marius for å teste en ny stamplass i Glomma. Har tenkt på å teste denne plassen lenge, men aldri kommet så langt, og siden jeg ikke hadde noen bedre ideer for denne kvelden ble det til det...

Marius var først på plass - og holdt på å rigge opp når jeg og Andreas kom. Vi satte ut to gjeddestenger hver litt unna, før vi rigga oss opp med feedere. Mye mer vind og regn en yr hadde meldt, og strømmen var også i overkant - men plassen var veldig fin og virket lovende. Lite action dog. Marius fikk en liten stam ganske tidlig - jeg fikk en mort - ellers skjedde det lite.

Utpå kvelden runnet det plutselig på den ene gjeddestanga mi. Hadde først ikke trua, men jammen hang det på en fin sak (men utgytt) på 6570g/102cm. Den ble satt pent tilbake etter veiing og måling.

Vi trua på, men det skjedde heller lite - Andreas fikk til slutt trua inn noen vederbuk, men hos oss andre var det bare sporadisk smånafsing. Vi gav oss litt for seint utpå kvelden - og da Andreas skulle ta opp gjeddestengene hang det noe på den ene. Vi hadde hørt et pip i nappvarsleren en stund før, men avskrevet det som vind/srøm. Når han stramma opp fikk han kontakt med en temmelig tung fisk - og opp kom den samme gjedda som jeg hadde oppe før på kvelden. Sulten madam tydeligvis. Den fikk seg en ny runde på land før den nok en gang ble satt ut igjen. Så pakka vi sammen mye vått utstyr og kom oss hjem...

Ingen kommentarer: