25. august 2012

Minnesund 24.8

Hadde åpning for en kveldstur på fredagen - og snakket litt frem og tilbake med Marius som også hadde mulighet. Var gira på litt action, så vi landet til slutt på Minnesund. Hadde jo egentlig planer om å teste vederbuk der sist jeg var der - for jeg har som nevnt fått noen som bifangst i august tidligere - og de 3 jeg har fått har hatt en snittvekt på nærmere 2, så... Har også en tanke om at det må være brasmer i området.

Vi var på plass relativt tidlig (1930 eller deromkring) og etter at vi hadde fora litt der vi tenkte å bunnmeite prøvde vi litt aktivt fiske etter harr. Jeg fikk en liten borre, Marius en søt liten harr - og jeg hadde på en liten harr eller sik som var inne på grunna og plukket i marken min - men spytta med en gang.

Rigga om til bunnmeite i skumringa - hadde en stang med reke og en med mark/mais, man fant kjapt ut at reke var mest interessant. Missa de to første nappa, men den 3. gangen satt det - og det var ganske riktig en buk. Veldig fin (fine farger, perfekt kondisjon, noe helt anna enn Glomma-buken), men mindre enn jeg hadde håpet: 1640g. Vi hadde bra action en stund. Marius fikk 2 (1705 og 1770) - jeg fikk 3 (1640, 1630 og 1620) - før det hele døde hen. Det ble langt mellom hvert napp, men jeg fikk lurt opp 2 til (1720 og 1770) før det ble helt stille. Enten forsvant fisken, eller så var ikke bukstimen større. Vi satt vel en times tid etter at det stilnet før vi pakket sammen og dro. Gøy med litt action igjen, men litt færre og mindre fisk enn jeg egentlig hadde håpet - jaja...

Ingen kommentarer: