17. august 2012

Andelva 13.8

Av mangel på andre ideer bestemte jeg meg for å ta en jiggetur etter borren i Andelva. Lurte med meg Marius og begynte et sted langt oppe. Mye overflateaktivitet, men bare bittesmå borrer så det ut som - de var forsåvidt interesserte, men greide ikke å bite over jiggen...

Bestemte oss derfor for å flytte lenger ned. Jeg fikk en 2-300g fisk nesten med en gang, deretter en liten gjedde som tok jiggen min - og til slutt en småpen borre som jeg veide til 480g. Marius fikk en gjedde - samme fisk to ganger like godt. Fortsatte å fiske til det mørknet - mange fine plasser som lukter stor abbor, men veldig tynt med fisk.

Erfaringen med Andelva er som før mao. - ikke lett å finne fisken, men en vet jo at det er fin fisk der, så det blir nok likevelt til at jeg prøver flere ganger.

Ingen kommentarer: