21. august 2012

Minnesund 20.8

Øynet muligheten for en liten tur ut i går - og fikk fryktelig lyst å fiske harr. Var litt skeptisk til om det var for mye vann ved Minnesund - men bestemte meg for å prøve. Fikk jo prøvd de nye stengene om ikke annet.

Vel på plass var det MYE vann, og mye småfisk som var oppe. Noe større fisk også - stort sett langt nede. Greit driv i strømmen dog, og lett å fiske - så jeg fisket meg nedover fra brua. Ikke noe action før jeg kom helt ned til strømkanten inn mot den store bukta nedenfor - og der nappet det, men det kjentes veldig feil ut. Var ikke helt kjent med stanga, så tenkte kanskje det var derfor - men neida: Abbor, faktisk bortimot halvkiloen. Ble kjapt en liten abbor også, før jeg fikk nok en i på knappe halvkiloen. Ikke det jeg var ute etter - men morsom fisk å fiske uansett... I skumringa fikk jeg en litt tyngre fisk - som kjentes annerledes ut: Og jada, det var en harr. Ikke størrre en 640g, og det er jo lite for å være der oppe, men riktig sort ihvertfall... Og det var egentlig det. Hadde tenkt å fiske litt inn i skumringa, for jeg har fått stor buk der oppe på denne tida - men hadde glemt hodelykt, så jeg så ingenting. Rota vekk fisketanga mi også - tror kanskje den ligger igjen der oppe, hvis jeg ikke har lagt den en et lurt sted... Jaja...

Ingen kommentarer: