26. april 2006

Glomma 25.4 - stamfiske

Fikk mulighet til en sein kveldstur sammen med Ståle i går - var egentlig gira på på å prøve et stykke oppe i Glomma, men kom til at det ble for seint å dra såpass langt, så valget falt på en plass lenger nede. Har tro på at denne plassen kan levere stor stam, men det en vanskelig å fiske effektivt der. Elva er stor og det finnes ingen opplagte standplasser for stammen - bare masse små bakevjer spredt over en strekning på 1 km. Metoden ble derfor den jeg har testet der før - vi rusla nedover et stykke og fora på utvalgte steder, og så fisket vi oss oppover på plassene som var foret... Det begynte å bli mørkt før vi kom skikkelig i gang, men metoden funka bra den Jeg plukka en stam på hver fora plass, og hadde flere napp - fasit for meg ble 4 stam - 3 stk. ca. 1100-1200g, + et småpent prakteksemplar på 1510g - virkelig en perfekt fisk:


Sjekk fargen og formen på finnene! Er en av de mest perfekte stam jeg har hatt opp tror jeg...

Ståle var noe mer uheldig med uttellingen på sine napp - men endte med 1 stam på noe over kiloen, samt en mikrolake. Glomma hadde forresten klarnet MYE, det ligger kanskje an til å starte gjørssesongen i Leira fredag tror jeg...

Ingen kommentarer: