28. mars 2006

Mer åpent vann i Glomma = større lake 26.3

Hadde en liten kveldsturi Glomma sammen med Liv 26.3, mest for turens del og for å sjekke hvordan det går med isen, men jeg tok med et par stenger "for sikkerhets skyld"

Det var mye mer åpent vann nå, og bortimot ideelle forhold, så jeg lempa kjapt ut et par agn og prøvde å utnytte den lille tida jeg hadde så godt som mulig. Hard strøm der for tida, så det var vanskelig å få agnene til å ligge, men ble til slutt fornøyd med plasseringen og begynte å vente. Etter ca. 10 minutt var det et forsiktig napp på den ene stanga - jeg løftet den opp, kjente at fisken var der og gav tilslag. I motsatt ende svarte det TUNGT. Var først helt sikker på at det måtte være gjedde, for den hadde flere tunge utras, og var heller lite lakeaktig, men fikk til slutt konstatert at det var en lake, og det en skikkelig sprek en! Var lenge sikker på 3kg+, men da den kom opp kunne jeg konstatere at den var ikke fullt så stor som den virket... Imidlertid var den pene 2410g/64,5cm, min nest største lake ever - og fine NMU-poeng, så fornøyd er jeg jo likevel... Fisken så for øvrig ut til å være midt i gytinga, så den ble satt pent tilbake - slike gener kan godt videreføres etter min mening.

Måtte like etter pakke sammen og oppdaget da at et utgytt lakeslips hadde tatt agnet på den andre stanga mi, så at det er bra med fisk der for tida er det ikke tvil om... Ny tur blir det tirsdag og/eller onsdag!

Ingen kommentarer: