16. mars 2006

Lake på isen 15.3

Jeg og Ole-Håkon tok en tur etter lake på isen på hans kanter 15.3. Litt langt å kjøre for min del, men jeg fikk stikke hjemmefra rundt barne-tv-tider, og vi var vel i gang med å fiske klokka 1945 eller så. Det var helt dødt inne på grunna, så vi flyttet oss gradvis utover på dypere vann. Klokka 22 kunne endelig jeg lande sin første lake på isen; mikrolake på sikkert 250g eller deromkring. Men det var gøy å prøve hvordan det var å få lake på isen da, dette var faktisk første gang for min del...

Så byttet vi plass, og der gikk det plutselig betraktelig bedre, og på vel en time hadde vi fått 2 laker hver på 890, 810, 800 og 500 gram.

Rett og slett var en hyggelig økt på isen, selv om de store fiskene uteble, og selv om jeg ikke var i seng før nærmere kl. 2

Blir nok ikke mere lakefiske på de kanter i år ihvertfall, men morsomt å ha prøvd. Sikler ellers fælt på å prøve Bingsfoss igjen, men der ligger det tynn is for tida, så nå vil jeg ha mildvær og vår...

Ingen kommentarer: