18. mars 2006

Nattfiske Drøbak 17.3

Tok meg meg Ståle på litt nattgutsing i sjøen igjen 17.3, denne gangen på et nytt sted. Det viste seg å være en glimrende plass, det var flotte forhold og i det hele tatt en flott tur, men resultatmessig ble det nokså triste greier...

Vi fisket fra ca. 21 - 0.30, og fasit ble vel 4 torsk til meg (største noe over kiloen) og 6 til Ståle, i tillegg til masse smånapping, og et par skikkelige hylerun.

Tror hovedskylden for det labre resultatet kan tillegges to-tre ting:
- for korte kast: jeg hadde ikke fått rigget noen skikkelige longcast-takler, og det var vondt å stå der jeg skulle kaste fra, så vi greide ikke nå så langt ut som vi burde...
- dårlig timing ift. flo/fjære: Det fjæret nesten hele tiden vi var der, det var full fjære ca. ved midnatt...
- feil fiskeplass: skulle gjerne prøvd fra hamrene på motsatt side av stranda, men snø/is gjorde at vi slo fra oss det denne gangen. Men neste gang...

Imidlertid er plassen såpass spennende at jeg garantert tar en ny tur om ikke alt for lang tid...

Ingen kommentarer: