26. oktober 2015

Vestfold 17.10

Jeg ble helt ødelagt etter forrige Vestfoldtur og var supergira på å lete etter piggvar der nede igjen - så snart som mulig. Det ble derfor til at jeg, Marius og Andreas freste nedover på lørdags ettermiddag. Var på plass litt over 19 og var supergira.

Gikk ut i motsatt ende av stranda ift. sist, og kunne først konstatere at vannet var mer farga enn sist. Surra litt rundt og fant ingenting spennende. Jon dukka opp han også og snart var vi 4 mann som virra rundt. Gikk lenge uten å se noe, men etter en del frustrasjon og skuffelse fant Marius første fisk av riktig sort. Drøye kiloen og godt nedgravd. Den ville dog ikke leke og Marius måtte til slutt gi seg. Så fant jeg en liten en som jeg fikk Marius til å fiske på, og jammen satt ikke den dumme fisken og Marius kunne fornøyd notere ny art - en art som ikke finnes faktisk. 380g mener jeg den var. Så fikk vi besøk av en ivrig artsfisker som fiska fra land, men sånn smått om senn kom vi til at vi skulle teste en annen strand vi hadde kikka på, og så evt. dra tilbake til dette området igjen etterpå.

Som sagt så gjort - vi klussa litt med parkering, men fant etter hvert frem. Nydelig strand og sinnsykt diger, men ingen varer å se - bare tonnevis med skrubber og noen ulker, samt et par 5-tråda. Vi gav etter hvert opp og suste tilbake til førstestranda. Mer fisk på farta nå, men ikke enormt mye. Andreas fant to ganske store han fiska på, men ikke fikk - og jeg begynte å se mange liggegroper, samt at jeg fant en bitteliten sak. Så fant jeg en på drøye 2 kg som jeg fikk (2360g) og Marius fant en på kanskje halvannen som han tråkka på og som ble sur, mens Andreas fikk en på drøye kiloen. Nå hadde vi vada i 7 timer og kl. hadde passert 2, så vi begynte å gå tilbake til bilen og pakke sammen. Tok litt tid å få alle samlet og inn i bilen, så vi starta hjemover nokså nøyaktig 03, og jeg var hjemme litt over 05.

Da jeg tømte bilen vel hjemme innså jeg at fiskebagen sto igjen på gressplenen ved den ene parkeringen. Stort sett bare småskrot der (tang, kinavekt, en rull fluorkarbon, ekstra batterier), bortsett fra et Pentax allværskamera - føkk! Etterlyste stasjet både på FS og Norske artsfiskere - og den ivrige artsfiskeren vi snakka med på kvelden tok turen søndag formiddag og fant bagen min. Veeeldig takknemlig for det faktisk..

Ingen kommentarer: