11. mai 2015

Tullefisk 9.5

Jeg og Andreas hadde planer om å fiske et eller annet lørdagskvelden - men været var så der... Glomma var dessuten på full fart opp mot ufiskbar, og kvelden før hadde ikke gjort meg superinspirert. Vi endte derfor med en plan om å fiske noe tullefisker som en avveksling. Planen ble derfor å fiske bekkerøye først, så dvergmalle.

Første stopp ble dermed bekkerøye - testa et for meg nytt og ganske rart sted. Bekkerøyene var på plass og vaket, men de satt ikke på de litt store spinnerene. Jeg foreslo derfor en svitsj til frilinefiske med mark, og det funka brillefint. Andreas fikk noen ganske greie bekkerøyer, mens jeg holdt meg til de små og fikk opp 5 stk opp til 210g. Hadde derimot grei uttelling på vanlig prikkeøring: Fikk 2 nydelige storprikka ørreter i superkondis - begge kunne vært henta rett fra vidda. Den minste var 600g, den andre var faktisk nesten kiloen, og klokket inn på 960g. Ikke akkurat det en forventer av superurbant ørretfiske...

Prakteksemplar av urban ørret - 960g/46cm. Den ble selvsagt satt meeeget pent ut igjen...

Neste stopp var Drengsrud. Det ble veldig vått etter hvert, men mallene var på hugget. Bare småtasser dog, min største klokka inn på 160g. Sånn antallsmessig endte vi vel på 5 hver. Ikke det verste en kunne fått ut av en lørdagskveld det der, selv om en gjerne kunne sittet inne og drukket øl også, gitt været...

Ingen kommentarer: