15. mars 2015

Agnfiskfiske 14.3

Agnfryseren er virkelig helt skrapa, så da ryktene gikk om at det var bra med sild i fjorden, kom jeg til at jeg skulle benytte en liten åpning i lørdagskvelden til å forsøke å fylle fryseren. Slo meg sammen med Marius og Andreas, og vi var på plass en stund etter at det var mørkt. Lette litt rundt og fant silda, men den var sånn passelig sær. Forsøkte med hekle, men de var bare måtelig interessert. Det de var mer interessert i var sporadiske børstemark som svømte rundt,  så vi prøvde oss frem og fikk etter hvert lurt opp en og annen fisk av riktig sort. Det tok aldri helt av, men Marius tok storeslem og tok nok opp godt over det doble av meg. Jeg endte på noe over 15 sild og en liten sei, mens Andreas spedte på sine 15-20 sild med en OK prikkepetter, og Marius sikkert hadde 30-40 sild. Uansett rettet agnsiutasjonen seg fra desperat dårlig til litt under middels - så slik sett var nok turen å betrakte som en suksess.

Ingen kommentarer: