16. februar 2015

Mer rødhaifiske - nok en treff og to bom (6.2, 12.2 & 15.2)

Har blitt enda noen turer etter rødhai i det siste - har testa noen forskjellige plasser med nokså blanda resultat. Men så lenge det kommer opp en rødhai i ny og ne er det fine greier uansett!

Fredag 6.2
Jeg og Stein slo oss sammen for en tur etter rødhaien - Stein mangler jo fortsatt arten, og forholdene var fine denne fredagen. Kvelden startet superlovende - hadde bare såvidt fått uti den første stanga mi da det runna, og opp kom årets rødhai nr. 2 for min del: En flott sak på 1075g/69 cm.

Norges kuleste hai - her en fining på 1075g/69 cm.

Nå fikk vi selvsagt skikkelig trua begge to, men dette var dessverre den eneste av riktig sort som kom opp denne kvelden. Hadde noen bra run som trolig var riktig sort, ellers ble det med litt hvitting hver. Oh well - fikk bekreftet min statistikk som elendig guide, det var da noe...

Torsdag 12.2
Jeg og Ståle denne gangen - første tur på lang tid for Ståle. Hadde veldig trua, men det var uventet kaldt og masse iståke og isslush gjorde forholda utrivelige. Vanskelig nappindikasjon pga. isen, og fangsten begrenset seg til noen få hvittinger. Jaja...

Søndag 15.2
Jeg var hjemme alene og hadde dagen åpen, så jeg bestemte meg for å bruke ettermiddag/kveld til å sjekke ut noen potensielle nye plasser til rødhai. Var først å kikka på en plass jeg tenker å teste ved en seinere anledning, så prøvefiska jeg en annen ny plass som jeg hadde trua på. Fint å stå der, og ganske riktige bunnforhol, men det eneste som kom på land var et par hvittinger og et par sypiker. Hadde to run som virket lovende, men dessverre satt ingen av dem. Jaja igjen - neste gang!

Ingen kommentarer: