3. april 2014

Vadetur 31.3

Holdt nesten på å glemme denne turen: Innså at uka ble travel, og da jeg øynet åpning for en liten tur mandag grep jeg begjærlig sjansen. Tenkte at et passelig prosjekt kunne være å sjekke forholdene på en av plassene jeg ikke har vært siden i fjor, samt å se om jeg hadde greit å tette vaderene (det hadde jeg ikke - mer om det etterpå...).

Var på plass ganske tidlig - og begynte med å kikke litt rundtom i dagslys. Utrolig klart og fint vann, men veldig lite fisk å se. Fikk dog sett på noen plasser som helt klart skal besøkes seinere i sesongen. Tok så på meg vadere og begynte å rusle nordover. Slo meg at bunnforholdene var enda flottere enn jeg kunne huske, men jeg så ikke veldig mye fisk: En og annen enslig børstemark, en del småkutlinger og ellers stort sett SØ, utgytte skrubber og små rødspetter. Fant en panserulke, men da jeg rigget meg til for å fiske på den gjemte den seg under noen steiner, så det var bare å gi seg på den. Eneste fisker på land ble et par små rødspetter. Nydelige vadeforhold dog - og herlig å være ute, men på minussiden viste det seg dessuten at vaderene ikke hadde blitt helt tette. Jaja...

Ingen kommentarer: