29. desember 2012

Ny romjulstur 28.12 - en svært uventa seipers!

Hadde en ny tur ut på kvelden 28.12. Var en del vind, så valget falt på en plass som lå litt i le - og primærmålet var å se om havålen var i humør... Fiska med en lett stang i tillegg til havålstengene, og mens havålstengene lå dønn i ro hele kvelden (bortsett fra når de blåste over ende), var det bittelitt action på denne. Hadde først en fisk på som datt av like før land - skulle gjerne sett hva det var, for den nappa veldig rart. Men da jeg skulle til å pakke sammen nappa det igjen - denne gangen svarte det ganske tungt og tregt, før det plutselig raste avgårde. Lurte fælt på hva det var en stund, men da det dukket opp en ganske drøy sei med en slapp, men halvstor torsk bak skjønte jeg tegninga: Torsken hadde nok tatt agnet først, og seien hadde kasta seg på etterpå. Var såpass med dønninger at jeg måtte velge fisk ved landinga, så jeg landa seien først, og da forsvant torsken. Den så for øvrig nokså sliten ut og var vel rundt 3-4, mens seien faktisk klokket inn på 6430g og jeg kunne dermed notere ny seipers (ja, jeg vet - får jo aldri stor sei, så...)

Ingen kommentarer: