14. august 2011

Glomma Kongsvinger 12.8

Hadde egentlig planer pm å komme meg en brasmetur til Gjøvik, men da Ståle ikke kunne, samt at første uke jobb etter ferien ble temmelig heftig så jeg var litt for sliten, kom jeg til at jeg måtte finne på noe litt mindre ambisiøst....

Sjekka med Per Rune om han hadde noen planer, og han hadde tenkt seg til Glomma ved Kongsvinger. Strekningen leverer jo bra vederbuk og brasme ganske jevnt, og er nokså upåvirket av vannstanden i Glomma siden det ligger rett oppstrøms demningen ved Svartfoss. Det skal være NM-runde i meite der om et par uker, så Raufjøringen har ryddet fine swimmer og lagt ut en liten fiskeguide til strekka på nettsidene sine...

Var på plass litt over 7 og fant oss et par fine plasser overst på strekka. Greie forhold, bare litt mye knott. Ikke noe superaction, bare smånapping til å begynne med, men etter hvert virket det som det kom inn noe mer fisk. Byttet til reker, og etter noen stamaktige napp kroket jeg en meget sprek fisk, som viste seg å være en finfin stam på 1840g/54cm. Trodde først den var mye større, og fighten var skikkelig heftig - gøy å få pen stam igjen, det skal visstnok være lite av den der...

En stund etter var det Per Runes tur - han slo til med en finfin buk på 2110g tror jeg det var. Flott kondis og veldig fin fisk. Ikke lenge etter fikk jeg den 3. og siste fisken vår på økta - den var en brasme på 2450g/56cm. Faktisk min største meitebrasme, og fra nå av ny offisiell pers (den gamle er en 2,5 fisk på jigg fra 2004).

Alt i alt en finfin økt med bra variasjon og pent snitt på fiskene - frister absolutt til gjentagelse...

Ingen kommentarer: