16. januar 2011

Lakefiske i Vorma 8.1 og 9.1

Tenkte meg først ut fredagskvelden 7.1 - men orket pga. kulden. Bestemte meg imidlertid for å ta en liten laketur lørdagskvelden 8.1, og valget falt på Vorma.

Da jeg kom på plass var klokka rundt 18 - og det var veldig dårlig brøyta, men jeg fant såvidt et sted å sette bilen. Trakka opp stien - tung jobb i dyp snø, hadde ikke vært noen der før i vinter så det ut som. På plass var det åpent vann, og fin vannstand - men jeg måtte tråkke opp litt før det var OK å stå der.

Fikk bare såvidt uti stengene før det begynte å nappe - og resten av tiden gikk det slag i slag til jeg hadde brukt opp agnfisken jeg hadde med - 6 små sild. Det snødde imidlertid tett - så etter et par timer var det nok for min del - jeg begynte å bli våt og kald også...

Fisket var som det er på det beste der oppe - med enormt mye action, og jeg fisket periodevis bare med en av de to stengene jeg hadde med - rett og slett fordi jeg ikke rakk mer... De riktig store uteble riktignok - og 2210g/66cm, 2140g/61cm og 1680g var de 3 største - i tillegg veide jeg fisk på 1410g, 1360g, 1320g og 1220g - og mistet en på rundt halvannen da jeg skulle løfte den opp. I tillegg til det igjen hadde jeg 7-8 mindre, de fleste rundt kiloen - et par små...

Alle fiskene var i gytemodus - og runde og gode rundt buken. Alt i alt en super start på lakeåret 2011 - og allerede en bedre lakesesong en fjoråret for min del...

9.1 kom Ole Håkon oppover en tur. Han klinket til med en nydelig lake - men for min egen del ble resultatet noe mer ordinært - 11 fisk, de to som ble veid klokket inn på 1420g og 1500g.

Ingen kommentarer: