30. januar 2010

Lakefiske på isen - 28.1

Er grunnleggende skeptisk til elveisen i Glomma, men etter at mange har fisket der i det siste, og forholdene ble sagt å være bra, tenkte jeg at jeg måtte nytte sjansen.

Kom meg avgårde litt seint, men møtte PRH og Rune J. på isen da jeg kom, samt at Torbjørn B. og Marius V. var der. De hadde fått lite og smått, bortsett fra en OK lake på halvannen eller deromkring. Hele bukta var ellers sveitserost, så det har tydeligvis vært mye fisking der i den senere tid. Jeg rigga en statisk stang og en dunkestang og borra litt rundt - bra is, men ellers var det treeegt for å si det mildt. Hadde litt smånapping, men det var alt... Det mest interessante var vel egentlig å få sjekket dypet litt - er faktisk vel så dypt som jeg trodde der utpå, og mer variert bunn. Området vi har hatt bra fiske fra land ligger fra 6-7 m ned til 13-14 m, og har svært variert bunn - mye stein og grus dog...

Selv om isen var OK er den tydeligvis i ferd med å svekkes (enorme mengder slush under isen), så jeg vet ikke om jeg satser på flere turer dit, særlig ikke siden fisket var elendig...

Ingen kommentarer: