5. juni 2006

Researchturer 2.6 og 4.6

2.6 tok jeg og Ståle turen for å prøve å finne frem til en gjørsplass jeg har hørt skal være bra. Etter mye om og men fant vi veien - og plassen var virkelig nyyyydelig og så helt perfekt ut. Masse trekløfter avslårte også at den var mye brukt, så her trodde vi på fullklaff. Vi la ut stengene og begynte ventinga... Det skjedde imidlertid pent lite - noen småfisk var oppe og en rovfisk ditto, men ingen napp. Vi fikset derfor litt med dupp mens vi ventet - og fikk gullbust, laue mort og flire. Etter en nydelig og nokså resultatløs kveld pakket vi sammen rundt midnatt. Enten var vi for tidlig ute, eller for seint ute ift. sesongen tenker jeg, men plassen får garantert besøk igjen en gang...

Var også en tur og kikket på et potensielt storkarussvann 4.6, - har nemlig hørt om garnfangster på 2+ defra... Vannet vist seg å være vanskelig å nå fra de fleste vinkler - nederst er det veldig gjengrodd, men hengemyr og mye vegetasjon langs land over alt. Greide selv etter en masse forsøk ikke å finne et eneste fiskbart sted. Og lenger oppe var det bare en smal tarm av et skogsvann, som så ut til å være fullt av gjedde og småabbor. Konkluderte derfor med at jeg må prøve å finne en plass i det "nederste bassenget" i stedet - det var det eneste jeg ikke fikk sjekket i går...

På vei hjem (nærmere midnatt) stakk jeg innom en av evjene for å se om det var noe brasmegyteaktivitet der - men det var ingenting spennende å se - bare bever og småfisk...

Ingen kommentarer: