5. juni 2006

På jakt etter storsørv 3.6

Tok som planlagt turen nedover til Østfold på jakt etter storsørv og håpet vel at det skulle gå an å treffe på storsørven litt bedre enn i fjor, selv om det nok er litt tidlig ennå... Håvard og Leif var allerede på plass da jeg kom frem, litt over 18 en gang. Leif hadde allerede fått sørv på rundt 400... Det blåste litt mye, men det stilnet utover kvelden og det var egentlig en nydelig kveld. Fiskemessig ble det så der - jeg fikk en del mort - en nesten brukbar en på 380, resten stort sett agnfisksize - så fikk jeg brukbart med sørv, og fikk ihvertfall hevet persen fra usle 260g til først 400g - så 660g . Bortsett fra den på 660 lå alle fra 400 og nedover - var imidlertid borti større fisk også, så de er der garantert.

Fikk også en gjørs på 750g på feeder og reke - hadde tro på gromsørv da en stund. Leif fikk noen gjørs og Håvard en gjedde, selv hadde jeg nada action på agnfiskstengene som lå ute hele kvelden. Både Leif og Håvard fikk masse sørv, men ingen store. Etter at det ble mørkt var både jeg og Leif stadig borti større sørv som ikke ville sitte - jeg ble skikkelig frustrert etterhvert, og greide ikke helt å gi meg, det nappet nemlig temmelig jevnt hele tiden. Pakket til slutt sammen rundt 01.30 og var hjemme 03.30 - angrer nesten på at jeg ikke bare fiska rundt, men det var litt for kaldt. Så da har jeg egentlig brukt opp Østfoldturen min uten det HELT store resultatet - men jeg vurderer akkurat nå sterkt om det kanskje må bli en tur til litt seinere likevel gitt...

Ingen kommentarer: