11. juni 2006

Min første suter 9.6

Var gira på min første suter, og etter å ha funnet et vann ikke så alt for langt unna med både småsuter og noen riktig store, som Ståle testet med 8 suter som resultat forrige helg, satte vi avgårde begge to på fredagen... Trua på både mange og stor suter var på plass, og ble ikke mindre da jeg så vannet: Mye overflateaktivitet og til dels stor fisk (!). Min første suter satt likevel langt inne, og fisket var en del tregere en ventet. Mulig vi rett og slett foret litt vel hardt. Ståle var imidlertid førstemann med suter på land, en fin liten sak på ca. 200g. Etter noen forflytninger hit og dit og diverse endring av takler kunne også jeg notere suter som ny art - også min fisk var rundt 200g. Etter dette mistet jeg flere fisk, mens Ståle tok opp 2 stk til av samme størrelse. Var imidlertid borti større fisk flere ganger, så de finnes der garantert.

Kvelden var nydelig og det var hardt å gi seg - så vi fikk vel ikke pakka oss i bilen igjen før et godt stykke over ett på natta - til tross for at storsuteren lot vente på seg fikk jeg i det minste en suter. Og plassen frister uansett til nytt besøk en gang om ikke alt for lenge...

Ingen kommentarer: