15. mai 2006

Glomma 8.5 - litt trøstestam...

Jeg og Liv fikk mulighet for å ta en liten kveldstur sammen i går kveld (dvs. vi fikk barnevakt ), og vi ble enige om å rusle en liten tur langs Glomma. Feederstanga + litt grunnfor og en pose reker ble av en eller annen grunn med i sekken Glomma er helt enormt stor nå - jeg har aldri sett det slik nedenfor - elva går ca. 1 m over normal maksvannstand - og stien langs land (som vanligvis ligger langt fra elva) ligger til dels under vann. Jeg valgte samme taktikk som tidligere: Jeg foret noen utvalgte steder på vei nedover og fisket meg opp igjen. Det ble en stam på hvert av de to første stedene (ca. kiloen begge to) + litt mer napping, og så ble det to stk. siste plass - en på rundt 1200g og en nyyydelig fisk på 1440g som jeg tror var identisk med årets første stam fra 2.4 - den sto nøyaktig samme sted, og har lagt på seg 30g siden sist...

Ingen kommentarer: