30. januar 2006

Mer nattfiske ved Drøbak 27.1

En ny runde med nattgutsing ved Drøbak ble gjennomført til tross for at det ble lite (dvs. ingen) fisk sist. Det var litt kaldere enn beregna, og vi en stund var bekymra for at isen skulle sette en stopper for hele greia. Ole-Håkon hadde imidlertid kontakter som kunne konstatere at det var åpent vann, så vi kjørte på.

Plassen var fin, men is/issørpe fantes det litt av, og den beveget seg raskt, så kasting var utelukket. Men, det var ikke særlig nødvendig - vi bare slapp rett ned fra bryggekanten og la agnene våre på bunnen der nede ca. 20m under oss.

OP kom innom etter hvert, og vi hadde en hyggelig stund på brygga med kaffi, tørre boller som OP hadde med, og fingervarmere fra XXL - i tillegg til den sedvanlige fiskepraten

Fisk ble det også - men ikke noe spennende. 4 torsk på meg, den største noe over kiloen og den minste kanskje 40g - i tillegg hadde jeg vel 3 markante napp. Ole-Håkon noterte til sammen 8 napp, 2 av dem resulterte i torsk, de andre i ingenting... Jeg avsluttet forresten kvelden med en fantastisk trippel av sjøstjerner + et kronestykke (!) - gudene vet hvor kronestykket kom fra

Alt i alt en fin tur, men fiskemessig uinteressant. Jeg tenkte jeg skulle prøve litt sjøfiske som avveksling til lakefisket - men konklusjonen er vel nesten at dette ER lakefiske - til og med fisken er den samme (nesten da)... Nå venter jeg til det blir litt mer vår før jeg prøver sjøen igjen, tror jeg - mars/april blir det ny(e) tur(er) tenker jeg.

Ingen kommentarer: