31. desember 2015

Romjulslakefiske - 28.12 & 30.12

Mandag 28.12
Tok turen til Glomma med Stein. Var spent på isforholdene, men Stein hadde vært der på dagen og verifisert at det var åpent vann. Fant oss en plass, men måtte fjerne et lag halvtynn is langs land.

Så var vi i gang. Men det skjedde faktisk ikke en dritt på stengene. Kan vel ikke si at vi hadde et eneste sikkert napp. Etter drøye 3 timer med et par agnskifter under veis ble vi enige om at det ikke gav mening å trøkke på lenger. Veldig uventet at det ikke var en eneste fisk å oppdrive, men det er jammen ikke stort å gjøre med det. Jaja - hyggelig selskap og fint vær teller uansett på plussiden...

Onsdag 30.12
Trengte å lufte meg og tok turen til Glomma alene. Vinden kom ganske rett sørfra og tok til dels bra, så jeg kom til at jeg fikk sette meg i le for vinden på østsida. Fine forhold, bare litt glatt langs land - og uventet høy vannstand. Hadde kjapt 3 stenger i vannet og jammen nappa det ikke ganske raskt. Bra tyngde, og ikke alt for lenge etter lå det en feit gytelake i håven. Måtte veie den for å justere øyemålet og endte med 2095g - bra start. Hadde brått trua, men det skulle jeg nok aldri fått. Så ingen sikre napp etter dette, bare noe smånafsing. Agnet forsvant fra stengene innimellom, så et eller annet var det der nede - men ingenting som nappet skikkelig. Etter nesten 3 timer uten noen flere fisk pakka jeg sammen og dro hjem. Bra snittvekt da! Jaja...

Ingen kommentarer: