8. februar 2015

Bitteliten mislykka laketur 8.2

Etter en resultatløs økt på Nordbytjernet med jentene på dagen søndagen øynet jeg muligheten for en liten fiskeøkt alene på kvelden.

Var litt usikker på hva slags fiske jeg skulle prøve meg på - men siden lakeutstyret sto fremme etter sist ryddeøkt, og passelig agn til lake allerede var tint falt valget på en kort økt i Vorma. Vel på plass var forholdene fine og fisket som ventet tregt. Fikk opp to utgytte laker og hadde et brukbart napp jeg misset, men ellers var det forholdsvis lite action. Fisket litt på noen steinsmett jeg så mens jeg ventet, men så viste det seg at hjemmelogistikken skar seg og jeg måtte snu hjemover. Fikk dog en times tid med fiske og litt frisk luft - det var da noe. Vel hjemme oppdaget jeg at i den dårlig planlagte hurtigpakkingen hadde jeg helt glemt steinsmetten som jeg putta i agnboksen, så nå svømmer den rundt i en gullfiskbolle på kjøkkenet - jaja...

Ingen kommentarer: