10. juni 2014

Øyeren 9.6

Båten sto klar til bruk på hengeren etter søndagsturen i Oslofjorden med familien, så jeg tenkte jeg måtte benytte meg av det og lurte med meg Marius som lettmatros for en Øyerentur. Lenge siden jeg har vært på dorgetur, men etter litt om og men greide jeg å finne det viktigste og møtte Marius ved lensemuseet rundt 19. Der møtte jeg også ville horder med mygg, så alle tanker om en moderat myggsesong var straks forduftet. Vi kom oss kjapt utpå og duret nedover. Tenkte først å dorge kanalen ned, men ekkoloddet er ikke montert ennå, så jeg sleit med å finne dyprennene, så det endte med at vi kjørte et stykke nedover først. Slet med å finne dyprennene der også - så det ble litt surring rundt og generell strul, og så la vi inn et par jiggeøkter. Vi tråklet oss etter hvert øver til østsida, og så oppover igjen. Marius kunne for øvrig notere seg for turens eneste fisk med ei snipe på dorga jigg langt sørøst et sted. Avsluttet med å kjøre opp i Svellet for å kíkke - veldig rart sted - kjørte laaangt ut fra gjørsplassen, der var det fortsatt knappe meteren dypt. Bortsett fra myggen og manglende resultat vil jeg dog si at det var en bra tur med strålende vær og godt selskap. Neste gang er jeg bedre forberedt og stiller med ekkolodd og myggstift!

Ingen kommentarer: