28. juni 2014

Gjørstur med Rudolf 18.6

Rudolf var i byen og spurte om noen kunne ta ham med på fisketur onsdagskvelden. Jeg så en åpning og heiv meg rundt, og vi avtalte en gjørstur, siden han manglet gjørs på artslista. Plukket ham opp på Oslo S. kl. 19, og så suste vi nedover. Satt oss på haugen og gav ham 4 stenger mens jeg fisket med 2 selv. Lite action til å begynne med, men etter solnedgang ble det litt action. Først et dobbeltrun der jeg trodde det var snipe på en av mine stenger, men det viste seg å være en gjørs på knappe 2 (ikke veid) - mens Rudolfs fisk dessverre ikke satt. Slik fortsatte det utover kvelden - etter hvert lot jeg ham fiske med alle stengene og det nappet jevnt hele tiden, men ingen tilslag satt noen gang. Gjørsen var utrolig forsiktig og alle agnfisker kom opp med små men markante bitemerker. Følte meg etter hvert som en ganske elendig guide, siden det endte med at den eneste fisken av riktig art på land var den jeg fikk selv aller først. Jaja - en hyggelig kveld med mye bra fiskeprat var det uansett - og jeg lovte ham nytt forsøk ved neste korsvei, så jeg tror ikke han var så aller verst fornøyd uansett...

Ingen kommentarer: