28. juni 2014

Karuss i Sandefjord - 13.6

Har lenge tingt på å komme meg avgårde og fiske karuss i sandefjord, men det har aldri blitt noe av. 13.6 hadde jeg imidlertid avtalt med Andreas å dra rett etter jobb, men NSB ville det annerledes og sørget for at vi var avgårde 1830. Satte oss på en av de større plassene i dammen så vi kunne sitte sammen og grille pølser og prate skit. Foret ganske kraftig, men sleit med å få karussen i greide imidlertid å få skikkelig fres på en av mine plasser - men kløna med tilslag og kroking, så det tok litt tid før min første Bugårdskaruss var et faktum. Første fisk var en kriger med delt hale og ødelagt munn som klokka inn på 1170g/35vm. Så feilkroka jeg en på 1270g (0,5 cm på utsiden av leppa, dritt) men fikk snart trøst i form av en nyydelig sak på 1470g/40cm.

Ny karusspers - ca. 3-dobling av min gamle: 1470g/40cm (Foto: Andreas Næristorp)

Siden kun min ene plass leverte veksla vi litt på å fiske der, og Andreas plukke en fisk(1030g) før jeg tok en ny på 1280g/38cm. Så tok Andreas enda en (1150g tror jeg) før jeg avsluttet med en på 1080g/36cm. Hadde en real mengde fisk på akkurat den plassen og hadde jeg (og Andreas) vært litt flinkere å sette tilslagene og litt mindre plaga av vind hadde vi fått maaange flere. Var imidlertid klin umulig å få dem til å komme inn på de andre forplassene. Gav oss nærmere 02 - veldig vanskelig å gi seg når det står en haug med karuss på foret dog...

Ingen kommentarer: