31. mars 2014

Ut med vadere igjen - 28.3

Nydelig vær, så etter litt frem og tilbake (og inspirert av Daniel A.) kom jeg til at det var på tide å finne frem vadere og tungevindu og ta turen ut i fjorden. Heier var med på notene, og Marius meldte seg etter hvert også på, så litt før solnedgang var vi på plass. Masse SØ-fiskere ute, men vi fikk gå relativt uforstyrret likevel. Begynte med å gå sørover, men likte ikke helt bunnen der - veldig leirete og sleipt. Så ganske lite fisk, bare noen skrubber, en rødspette, en torsk, noen SØ og noen ulker. Heier begynte med å finne en ringbuk som han nesten fikk, men han fant dessverre ingen flere (og det gjorde ikke jeg heller selv om jeg lette litt rundtomkring). Gikk så strekket nordover - der var det veldig fint, og jeg fant flere ulker, ålekvabber og skrubber der, samt en mikroslettvar jeg prøvde å fiske på.

Etter en liten pause flyttet vi oss til en plass mer på innsida. Brukbar sikt her også, men veldig sølete bunn, og kun skrubber å se - og de var ikke en gang store. Marius mista trua og rodde hjem, mens jeg og Heier flytta oss til utsida igjen. Utrolig fint strekk å vade nordover - men ikke veldig mye liv å se her heller. Fant en supersmellfeil skrubbe dog, men den ville ikke leke. Oppdaget etter hvert et hull i vaderene mine, så da kom jeg til at det nok var en god idé og dra hjem. Jaja...

Ingen kommentarer: