22. mars 2014

Mer rødhaiblanking 19.3

Jeg og Marius slo oss sammen for nok et forsøk etter rødhaiene. Testa "den nye plassen" igjen - har trua på den, selv om den er litt mer kronglete å stå på enn mange av de andre vi har på repertoaret. Har vel 3 turer dit nå, og vi har 90% sikkert vært borti riktig sort alle gangene.

Yr.no kan forøvrig ta seg et stort glass malurt - nok en gang var både retning og mengde vind noe helt annet enn forespeilet. Og - som ikke det var nok slo det jammet til med litt snø og sludd også. Det er nok nå synes jeg - enten kan det være vinter eller så kan det være vår, sånn midt i mellom blir bare slitsomt i lengden...

Jaja - nok om det: Det hele begynte med at jeg fikk en torsk på 2-ish, ikke så verst fisk for Oslofjorden egentlig. Etter det ble det stille leeenge. Da vi var på nippet til å begynne å pakke sammen hadde Marius et perfekt run sånn helt ut av intet. Begge hadde ståltrua, men akkurat når det begynte å bli håp om å få se fisken gikk multisnøret til Marius tvers av midt mellom fisken og stanga- Helt uforståelig og ufattelig bittert - enda mer for ham enn for meg, selv om jeg også gjerne skulle sett den fisken, den virket potensielt meget bra. Velvel - er bare å trøkke på, blir flere rødhaiturer snart:-) 

Ingen kommentarer: