11. oktober 2011

Hurdalssjøen 2.10

Familien er på høstferie, så jeg tenkte jeg måtte få til å fiske litt...

Første del av planen var en kombinert jigge- og laketur til Hurdalssjøen på en ny plass som virker lovende. Jeg dro relativt tidlig avsted men ble dessverre møtt av høy vannstand som gjorde det umulig å få fisket på den plassen vi hadde sett oss ut... Brygga vi hadde tenkt å fiske var før det første vanskeligere tilgjengelig enn jeg hadde håpet - og slik vannstanden er nå ligger den i tillegg under drøyt 20cm vann... Var en tur ned og kikket, og jaget opp en halvkilosørret som sto å slappet av oppe på brygga - jeg overrasket den fra utsiden, og stakkaren holdt på å renne seg rett på land i full panikk.

Hadde ellers et tungt drag i jiggen, og fikk en 3-400g abbor rundt båtslippen i nordenden - ellers var Hurdalssjøen som vanlig nokså død...

Lette meg deretter frem til en ny potensiell lakeplass, og møtte Ståle der. Vi rigget lakestengene da det skumret og hadde faktisk litt trua, men kort fortalt ble det ingenting. Kun et par pip i den ene varsleren til Ståle før det begynte å regne noe helt latterlig. Vi satt og trykket under brollyen en drøy time før vi gav opp rundt kl 22. Plassen burde ha potensiale, men i går virket det totalt dødt der. Tror likevel vi skal gi det en sjanse til, gjørne med litt bedre vær dog...

Ingen kommentarer: