3. mai 2011

Glomma 30.4 & 1.5

30.4 fikk jeg uventet mulighet til en kjapp Glommatur, en sjanse jeg grep begjærlig...

Var på plass litt før kl. 20, og spent på vannstanden og om det var andre der. Plassen var ledig, og vannstanden nedadgående - rigga meg først til på neset og tenkte å fiske både oppover og nedover, men strømmen var litt tricky så jeg flytta inn i bukta. Hadde akkurat fått ut stengene, vinden hadde stilna, og jeg hadde missa et sikkelig stamnapp da det ringte og jeg måtte sette kursen hjemover...

Mens jeg pakka sammen runna det igjen, denne gangen kroka jeg fisken, og den fulgte ganske lydig inn mot land så jeg undervurderte den kraftig. Den var nesten inne da jeg plutselig innså at jeg trengte håven - men mens jeg fomla med den kviknet den brått til og dro av en meter fra land. Estimert til rundt 2 - ihvertfall over halvannen... Det var det - jaja...

1.6 tok jeg og Ståle turen. Vi var på plass rundt 19 - og forholdene var slett ikke så verst... Litt tregt fiske dog - noen friske napp innimellom, men det ville ikke helt, og var flere dødperioder. Ståle fikk 3 stam fra 1190g og nedover, jeg fikk kun en på rundt kiloen.

Da sola gikk ned ble det raskt veldig kaldt, men det nappet fortsatt med ujevne mellomrom. Det eneste som kom opp var dog en mikrolake...

Ingen kommentarer: