22. mai 2011

Et lite tjern og Glomma 14.5

Flyktet fra Grand Prix - og nok en gang gjorde vinden at jeg la gjørsfisket til side - så valget falt nok en gang på Glomma.

Hadde imidlertid lyst til å prøve noe nytt - og et lite tjern som visstnok rommer mye forskjellig har lange stått på lista over steder å teste. Det er et ganske lite tjern, men ganske dypt - og det er ihvertfall stam, vederbuk, brasme, mort, laue, gullbust, abbor og gjedde der...

Halvannen times fiske resulterte ihvertfall i 5 små mort, en liten brasme, og 4 stam. Stamen var veldig kul (kompakte og med flotte farger), men jevnt over veldig små (2-300g) - selv om den ene jeg fikk faktisk var rundt kiloen.

Fortsatte etter hvert til Glomma der jeg møtte Marius V., det var folk der da jeg kjørte forbi oppover, men de hadde dratt og vi fikk plassen for oss selv. Bra action med en gang, og jeg klokket inn en stam på 1500g og en buk på 1660g - i tillegg til 2 stam og 2 buk som ikke ble veid. Marius V. fikk en stam på 13-1400g og en buk på 1845g + 2 buk til. Action døde ut etter at det bli mørkt, og vi gav oss rundt midnatt...

Ingen kommentarer: