31. oktober 2005

Ny laketur 30.10

Lakene ser ut til å være på hugget for tida, så jeg og Ståle bestemte oss for å teste ut et nytt sted jeg har hatt tro på en stund. Prøvde der på seinvinteren i fjor, men da ble det blanking...

Denne gangen derimot var det omtrent slik jeg hadde håpet: Mye action hele kvelden. Det eneste problemet var sterk strøm, men plassen var bortsett fra det nesten helt perfekt. Måtte gi opp å fiske i dyprenna, men fiske nær land funket helt fint - neste tur blir imidlertid 100g-søkkene med!

Kveldens største ble et prakteksemplar på 1780g:

1780g/64cm

Flott mønster på denne også - veldig lys med noen få svarte flekker

Totalfangst for kvelden ble 3 stykker for meg og 6 for Ståle - alle unntatt min største var fra kiloen og nedover. Både jeg og Ståle mistet småpen fisk like ved land, begge rundt 1,5kg vil jeg tippe. Ståle hadde i tillegg på noe stort, så plassen får garantert besøk igjen snart!

Ingen kommentarer: