29. oktober 2005

Enda to laketurer - 26.10 & 28.10

26.10 prøvde jeg og Ståle oss etter lake i Vorma ved Minnesund. Blanket der på seinvinteren i fjor, men da var vannstanden lav, og jeg har tro på plassen, så jeg måtte prøve igjen. Det begynte veldig bra, med en lake på 650g nesten før det første agnet lå på bunnen, men det var også alt som skjedde på hele kvelden. Vi flyttet litt rundt også, men uten at det hjalp...

28.10 var jeg på laketur med Ole-Håkon og Leif. De begynte litt før meg, og hadde fått allerede fått en hver (tror jeg?) da jeg kom. Selv hadde jeg bare et par napp på denne plassen, mens Ole-Håkon fikk en til. En stund ut på kvelden flyttet vi oss - jeg berget æren med å dra opp et par smålaker, og hadde i tillegg en del napp. Leif fikk det jeg tror måtte være turens største fisk, tipper noe over kiloen, men jeg fikk ikke med meg vekta - tror også Ole-Håkon fikk en fisk her, men utover kvelden/natta stilnet fisket veldig. Alt i alt må vel turen oppsummeres som nokså middels fiskemessig, men likevel veldig hyggelig! Lakefiske er MYE morsomere enn en kveld foran TV-en f.eks...

Ingen kommentarer: