9. mai 2005

Glomma 7.5 & 8.5

Har konkrete planer om å lykkes med å få stor brasme i år, og første del av prosjektet er å se om det går an å lure noen av storbrasmene når de kommer inn på gytegrunnene. Har i den forbindelse sett meg ut et par-tre sikre gyteplasser som jeg har tenkt å prøve meg på.

Lørdagskvelden 7.5 var jeg derfor på rekognoseringstur på en av plassene, og hadde også med meg litt fiskeutstyr og for. Fisket en stund med feeder og mark/mais, men noen små (gytemodne) mort var alt jeg fikk. Det var imidlertid mye bevegelse i området, både småfisk, (stor) gjedde og noe jeg tenkte kunne være brasme...

Søndagen (8.5) var jeg derfor tilbake, da var Stein der også. Brasmene uteble imidlertid fullstendig også da, det eneste vi fikk var småmort + at jeg fikk en vederbuk på 1375g på feeder med mark/mais. Jeg hadde også ute et par gjeddestenger, bunnmeite med mort som agn, og hadde flere run på det, men gjeddene spyttet ut agnet så snart de kjente noe motstand. En av dem holdt likevel på å dra med seg stanga, men noe fisk på land ble det ikke...

Ingen kommentarer: