26. desember 2020

Vadetur 19.10

Etter vadeturen med Andreas fredag hadde jeg egentlig en avtale om at vi skulle ta en ny tur lørdag, som vi deretter skjøv til søndag, for igjen å skyve den til mandag...

Startet litt tidlig, og var på plass på vestsida litt over 19. Oppdaget kjapt at jeg ikke hadde funnet hullet i vaderene mine, og at vannet var blitt en del kaldere - hmrf... Ellers var vannet klart, men ganske høyt og fullt av rusk. Ingenting spennede å se på første strand, og "gressbankestranda" var faktisk ikke vadbar pga. vannstanden. Fortsatte til neste stopp og tok først den store stranda uten å finne noe gøy, før vi gikk til "ulkepersstranda". Her fant vi ei tunge og en kilospiggvar som Andreas fikk.
Siste stopp for kvelden var "berget" - tenkte det var greit med en kort runde siden det er mandag. Jeg fant en kilospiggvar i nordenden som jeg fikk, og da vi skulle bevege oss sørover fant Andreas plutselig en stor piggvar (6-7-8?) som lå helt feil, med hodet inni tangen på skrotbunn. Han fiska på den uten respons til det kom en tankbåt, da tankbåten var forbi og bølgende hadde lagt seg var piggvaren søkk borte. Vi gikk lenger sørover og fant en liten og en stor tunge, som fikk ligge begge to, samt en liten slettvar.
 
Alt i alt egentlig ganske grei uttellig for en kort mandagstur - og nok en gang fikk vi bekreftet at det finnes stor piggvar ganske langt inne i fjorden...

Ingen kommentarer: